Salam Ukhwah Fillah

Listen to Quran

Teori Darwinisme. Isi dan perbincangannya..


Hukum evolusi menyatakan bahawa seluruh alam ini bermula dengan kehidupan ringkas ‘unicell’ yang mana tiada apabila masa berganti masa, maka unicell ini mula berubah ke arah yang lebih baik di sebabkan faktor kebetulan (sufdah) atau kehendak semasa (dharurah) dalam keadaan yang berkuasa akan menang. (The best win)
Di bawah ini di bentangkan setengah dari hujah-hujah yang membanteraskan teori darwinisme.
1. Andaikata teori evolusi ini terus-menerus terpakai dan berjalan pada setiap benda, maka dari apakah pula binatang-binatang ternakan seperti lembu, kerbau, kambing dan unta menrurut teori evolusi itu? Begitu juga dengan binatang-binatang yang lain. Dari manakah asalnya.
2. Mengapa kera/beruk yang asal masih tinggal sedangkan binatang berbentuk pertengahan antara beruk dan manusia itu di katakan meningkat mengikut hukum evolusi? Kalaulah teori yang mengatakan bahawa yang kuat akan menang dan yang lemah akan kalah, maka sudah semestinya kera/beruk yang akan mengalami kekalahan paling awal di sebabkan kedudukannya yang berada di tempat yang paling bawah di dalam hiraki.
Jadi bagi memahamkan pula dalil mengenai kesalahan atau penipuan darwinisme, elok di fahamkan dari ayat ke ayat. Pertama, di katakan bahawa setiap hidupan bernyawa itu datangnya daripada binatang satu cell (yakni di katakan datang dari sel paling ringkas) dan berubah ke arah yang lebih baik dengan sendirinya. Maka bolehkah kita fikirkan dengan logik akal manusia bahawasanya sesuatu akan berubah dengan kehendaknya tanpa ada yang membuatnya. Di ibaratkan sebagai anda memiliki sebuah kilang percetakan. Pada suatu hari, berlaku gempa bumi di tempat anda. Lalu kertas-kertas berterbangan dantempat dakwat mulai pecah. Lalu memercik dakwat ke seluruh tempat bangunan dan kertas-kertas yang berterbangan. Lalu kertas itu jatuh sehelai demi sehelai dan membentuk sebuah kitab yang di gunakan secara meluas pada hari ini. Tentu anda menyatakan tidak mungkin akan terjadi sebegitu melainkan pasti ada yang membuatnya.
Maka tidak mungkin tidak, hanya akan keluar 3 sebab sahaja untuk menerangkan perkara ini.
1) Allah lah yang telah membuat semua perkara yang terjadi pada hari ini
2) Makhluk itu sendiri yang berfikir dan menggabungkan diri mengikut kerelaan hatinya.
3) Segala perkara itu terjadi tanpa di rancang.
Di dalam perbahasan pertama tadi kita tahu bahawasanya perkara ke 3 tidak muingkin berlaku atas sebab-sebab di atas. Kemungkinan ke dua juga tidak mungkin berlaku kerana apabila kita membenarkan kemungkinan ke dua, bererti kita membenarkan bahawa semua makhluk berfikir dan ia memberikan satu sifat berfikir pada makhluk dan itu sememangnya tidak mungkin berlaku. Jadi akhirnya tiadalah yang lain yang dapat kita fikirkan melainkan Allah lah yang membuat semua ini dan termaktublah bahwa teori Darwin itu sememangnya teramat salah.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Arabic Dic

Buat daie-daie di seluruh dunia

Tinta ingatan

Anas bin Malik meriwayatkan, Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Di kala Allah menganugerahkan satu nikmat kepada seseorang hamba, lantas hamba itu menerimanya dengan ucapan ‘Alhamdulillah’ maka ‘Alhamdulillah’ yang diucapkan itu lebih baik daripada nikmat yang diterimanya.” (Hadis riwayat Ibn Majah)

About Me

My photo
Ya Allah ya tuhanku, aku memohon kepadamu, jika kerana kemuliaan sifat rahmahmu menidakkan kehebatanku di dunia supaya aku tidak merasa besar dengan diriku, maka, kau jadikanlah dengan kehebatanku ini mampu menghidupkan hati-hati insan yang lain untuk terus membantu agamamu.

Kisah kehidupan

Undi anda adalah rahsia

Bagaimanakah pandangan anta mengenai blog ana
Menakjubkan
Menarik
Perlu ditingkatkan
Perlu ditingkatkan
Delete jer

Free palestin

Followers

Sembang bersama ana


ShoutMix chat widget

Myblog log

Mutiara Hadith

Salam Sejahtera

Palestin info

Berita Harian