Salam Ukhwah Fillah

Listen to Quran

Selamat berpasar malam..

Pelik bunyinya, tapi inilah hakikatnya. Bagi warga kl @ bukan warga kl yang menyambut tahun baru pada malam ini di tempat-tempat yang best best, selamat berpasar malam ana ucapkan. Ianya termasuk dengan ana yang pergi nak tengok bunga api di kl. Katanya besar bunga api tu. Tapi tak sempat juga ana nak tengok. Lambat sangat nak start.
Maka yang dapat ana tengok dan tonton pada malam ni gelagat peniaga pasar malam. Sedikit je yang jual makanan, kebanyakannya menjual alat mainan. Ada yang bercahaya, ada yang boleh keluarkan hon dan macam-macam lagi. Tapi yang anehnya pembelinya bukan budak-budak.. Akak akak dengan abang abang budak yang membelinya. Jadi dapat yang saya simpulkan, sambutan tahun baru malam ini merupakan sambutan pasar malam. Ada yang jual maruah, ada yang jual agama dan ada yang jual peribadinya.
Sedang saya melihat gelagat manusia, lalu berkumpullah satu golongan yang memakai jibab@ tudung labuh. Membuat misi untuk membetulkan balik pemikiran yang tak betul. Mungkin inilah yang dikatakan sebagai golongan yang berjaya di dalam ayat
'Dan hendaklah sebahagian dari kamu mengajak kepada kebaikan, menyuruh kepada makruf dan mencegah pada munkar. Sesungguhnya mereka adalah golongan yang berjaya'
Bagi kumpulan ini, tahniah ana ucapkan. Antum pewaris para nabi. Menyampaikan yang haq kepada mereka yang tidak tahu. Jadi ucapan ana kepada yang membaca blog ana, selamat menyambut gerhana bulan.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Arabic Dic

Buat daie-daie di seluruh dunia

Tinta ingatan

Anas bin Malik meriwayatkan, Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Di kala Allah menganugerahkan satu nikmat kepada seseorang hamba, lantas hamba itu menerimanya dengan ucapan ‘Alhamdulillah’ maka ‘Alhamdulillah’ yang diucapkan itu lebih baik daripada nikmat yang diterimanya.” (Hadis riwayat Ibn Majah)

About Me

My photo
Ya Allah ya tuhanku, aku memohon kepadamu, jika kerana kemuliaan sifat rahmahmu menidakkan kehebatanku di dunia supaya aku tidak merasa besar dengan diriku, maka, kau jadikanlah dengan kehebatanku ini mampu menghidupkan hati-hati insan yang lain untuk terus membantu agamamu.

Kisah kehidupan

Undi anda adalah rahsia

Bagaimanakah pandangan anta mengenai blog ana
Menakjubkan
Menarik
Perlu ditingkatkan
Perlu ditingkatkan
Delete jer

Free palestin

Followers

Sembang bersama ana


ShoutMix chat widget

Myblog log

Mutiara Hadith

Salam Sejahtera

Palestin info

Berita Harian