Salam Ukhwah Fillah

Listen to Quran

Jom berlawan game


Ha... Mari-mari semua. Kitorang akan adakan game. Tempatnya di seluruh negara. Tajuk game tu 'sape yang paling pelik'. Itulah sedikit sebanyak dialog di kota raya. Mungkin tidak terucap oleh golongan-golongan yang menzahirkan dirinya Islam tetapi dalam dirinya penuh dengan kekotoran yang terlekat di hati-hati mereka. Game ini merupakan game yang paling kerap di mainkan di kota raya dan sekarang sudah mula memasuki kampung-kampung yang konon-kononnya memiliki gadis yang naif.

Sebab itulah di kota raya tak hairan kalau seorang mak datin mewarnakan rambut dengan warna pelangi tetapi hairannya kalau seorang wanita yang memakai tudung labuh. Tak hairan kalau seorang gadis muda bercakap 'bro, jom lepak kat hypermarket kat rumah gua' tetapi akan jadi hairan kalau seorang wanita memakai purdah tidak menjawab apabila di tanya namanya saper...

Itulah yang abang ana sebutkan sebagai pertandingan di kota raya. Siapa yang paling pelik akan menang dan siapa yang tak pelik akan di anggap bodoh kerana tidak menyertai pertandingan ini. Kerana itu ingatlah bahawasanya mereka menyangka mereka menipu Allah sedangkan yang mereka tipu itu sebenarnya diri mereka sendiri.

Saya ambil satu dialog dari cerita 'anak kelantan'. "Betul apabila kita masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang harimau mengaum. Tetapi jika ramai harimau masuk kandang kambing yang hanya ada seekor kambing, patutkah kambing itu mengembek." Bagi saya kambing itu patut mengembek kerana jika ia cuba mengaum, ia tidak akan menipu harimau itu, tetapi dia hanya menipu kambing-kambing lain yang cuba menyelamatkannya. Akhirnya dia sendiri termakan tipu itu lalu menjadi hidangan harimau yang ganas lagi buas.

Bagi wanita-wanita sejati yang memegang dan menggenggam mahkota bernama kewanitaan dalam Islam yang di minta oleh Islam, genggamlah erat mahkota itu dan janganlah anda cuba berlagak berani dengan berseorangan di tengah-tengah ladang harimau kerana anda tidak mengundang yang lain melainkan binasa kepad diri anda. Dan ingatlah kambing yang akan serigala makan adalah kambing yang terkeluar dari kelompoknya.

Jadi ingatlah promosi ini jika anda ingin menjadi ahli neraka. Sertailah game siapa yang paling pelik.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Arabic Dic

Buat daie-daie di seluruh dunia

Tinta ingatan

Anas bin Malik meriwayatkan, Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Di kala Allah menganugerahkan satu nikmat kepada seseorang hamba, lantas hamba itu menerimanya dengan ucapan ‘Alhamdulillah’ maka ‘Alhamdulillah’ yang diucapkan itu lebih baik daripada nikmat yang diterimanya.” (Hadis riwayat Ibn Majah)

About Me

My photo
Ya Allah ya tuhanku, aku memohon kepadamu, jika kerana kemuliaan sifat rahmahmu menidakkan kehebatanku di dunia supaya aku tidak merasa besar dengan diriku, maka, kau jadikanlah dengan kehebatanku ini mampu menghidupkan hati-hati insan yang lain untuk terus membantu agamamu.

Kisah kehidupan

Undi anda adalah rahsia

Bagaimanakah pandangan anta mengenai blog ana
Menakjubkan
Menarik
Perlu ditingkatkan
Perlu ditingkatkan
Delete jer

Free palestin

Followers

Sembang bersama ana


ShoutMix chat widget

Myblog log

Mutiara Hadith

Salam Sejahtera

Palestin info

Berita Harian